Leültették a kis Teslát, szépen megnőtt a hatótávja

Sok trükk van arra, hogy hogyan lehet növelni egy elektromos autó hatótávját (például az, hogy lassan mennek vele). Egy német csapat most kipróbálta, mennyit számít, ha néhány centivel leültetik az autót.

Ha néhány centiméterrel leültetnek egy autót, akkor javul a légellenállása, így csökkenhet a fogyasztása. Hogy hogyan hat egy ilyen tuning egy elektromos autóra, azt egy német autókölcsönző cég a Tesla Model 3-mal szemléltette. A tesztjükben vettek két összkerék hajtású, már alapból jó légellenállású Tesla Aero felnikkel ellátott Model 3-at, csak az egyik speciális futóművet kapott, amivel 3,5 centiméterrel lejjebb ültették.

Az eredmény: miközben a normál modell hatótávja autópálya tempónál, a tesztben 150 km/h-s utazósebességnél 320 kilométer volt, addig a speciális futóművel 341 kilométer, vagyis közel 7 százalékkal több lett. A tesztelők azt is kipróbálták, hogy mennyit számítanak a Teslánál kiválasztható speciális, Aero felnik. Az eredmény az volt, hogy a felnik kevesebbet, csupán 3 százalékot számítanak a hatótávban, mint a tuningolt futómű.

Az ültetés azonban nem olcsó, a hátsókerekes Model 3-hoz 1999, az összkerekeshez 2300 euróba kerül a tesztben használt, KW suspensions automotive GmbH által készített speciális futómű.

Forrás: https://www.portfolio.hu/vallalatok/leultettek-a-kis-teslat-szepen-megnott-a-hatotavja.331475.html