Tesla Élményvezetés

Együttes erővel lépnek fel a városvezetők a hagyományos meghajtás ellen

Több egyesült királyságbeli nagyváros polgármestere fogott össze azzal a céllal, hogy az ezen a héten szerdán megtartott londoni National Air Quality Summit rendezvényen az ország környezetvédelmi miniszterét, Michael Gove-t azonnali intézkedésre sürgessék a több ezer korai elhalálozást okozó légszennyezéssel szembeni küzdelemben, valamint meggyőzzék arról, hogy a benzines és dízeles gépjárművek értékesítésének betiltására kitűzött 2040-es dátum túl késői, annak legalább egy évtizeddel való előbbre hozatala szükséges. A London, Manchester, Bradford, Bristol, Cardiff, Leeds, Leicester, Liverpool, Newcastle, Oxford, Sheffield, és Southampton városokból érkező képviselők mintegy 20 milliónyi lakos érdekeit közvetítették a döntéshozók felé politikai nézetektől függetlenül, mondván, a légszennyezés nem egy elszigetelt probléma, amivel néhány településnek meg kell birkóznia, hanem országos szintű egészségügyi krízis, amely azon túl, hogy megrövidíti az emberek életét, még hatalmas összegű plusz kiadásokat is generál. Alig két hete jelent meg az Oxfordi Egyetem professzorai által végzett kutatás, miszerint a személygépjárművekből kibocsátott mérgező gázok több mint 10 000 korai elhalálozásért felelősek évente, valamint a hagyományos közlekedés 6 milliárd fontnyi egészségügyi költséget jelent az állam számára minden esztendőben. Nemrég egy másik tanulmány is napvilágot látott, melyben a WWF környezetvédelmi csoport szakértői azt részletezik, hogy a rendkívül szennyező benzines és dízeles járművek értékesítését már 2030-ban meg lehetne szüntetni, hiszen az ország villamosenergia-hálózata könnyedén elbírná a villanyautók okozta terhelés-növekedést, s amennyiben sikerülne ezt 12 éven belül megvalósítani, az 30%-os emisszió-csökkenést eredményezne, ráadásul az Egyesült Királyság akár a vezető pozíciót is megszerezhetné az alacsony kibocsátású technológiákban.

„Az elektromos járművek és az intelligens töltési technológia kombinálásával már 2030-ra át tudnánk állni a 100%-os elektromos autó-értékesítésre, miközben a villanyautók töltésének évi kevesebb mint 100 fontos költségét is csökkentjük – ami mellesleg átlagosan 800 font egy benzines autó esetén manapság. Az Egyesült Királyság kormányának ezért előre kell hoznia a benzinnel és dízellel hajtott járművek kivonását 2040-ről 2030-ra, hogy bizonyítsa szándékainak komolyságát a szénkibocsátás csökkentésében és a klímaváltozás elleni fellépés vezető szerepében” – nyilatkozta Gareth Redmond-King, a WWF energetikával és klímaváltozással foglalkozó osztályának vezetője.

London bekeményít: az eredetileg tervezett 18-szorosára növeli az ultra-alacsony kibocsátási zóna területét, Forrás: CityAM

A városvezetőkből összeverbuválódott csapat a füstös autók mielőbbi kitiltása mellett a saját városaikban tervezett alacsony kibocsátású zónák megvalósításához, valamint a régebbi autók leselejtezéséhez is próbálnak támogatást szerezni, valamint együttes erővel igyekeznek olyan célkitűzéseket felállítani, amelyek elősegítik a levegő minőségének javulását. A brit kormány májusban hozta nyilvánosságra a New Clean Air Strategy-t, ami a mezőgazdaságból, iparból, és lakossági faégetésből fakadó légszennyezés ellen lép fel, azonban ebben nem kapott helyet a kipufogókból származó mérgező gázok elleni védekezés. Hamarosan bemutatásra kerül viszont a Road to Zero stratégia, ami már a hagyományos meghajtástól való megszabadulást taglalja. Arról egyelőre nincs információ, hogy sikerrel jártak-e a nagyvárosok képviselői a szerdai eseményen, de legkésőbb a közlekedés elektromosításáról szóló stratégiában biztosan kiderül, hogy csatlakozik-e az Egyesült Királyság azon nemzetek közé, akik már legkésőbb 2030-ra be akarják tiltani a füstös járművek adásvételét.

Forrás: https://villanyautosok.hu/2018/06/23/egyuttes-erovel-lepnek-fel-a-varosvezetok-a-hagyomanyos-meghajtas-ellen/

Szólj hozzá!