Az európai autógyártók maguk alatt vágják a fát – 3 nyomós oka is van ennek

Az európai autógyártók 21,7 milliárd eurót ruháztak be Kínában annak érdekében tavaly, hogy elektromos autókat gyárthassanak – derült ki a Transport & Environment friss összeállításából. Ez az összeg hétszerese annak, mint amit Európában hasonló célra fordítottak. A két autópiac nagyság között nincs ekkora különbség, három nyomos oka mégis van annak, hogy ilyen drasztikus az eltérés Kína javára.

Tavaly összesen 21,7 milliárd euró értékben ruháztak be európai autógyártók Kínában annak érdekében, hogy elektromos autókat gyárthassanak az országban. Európában ezzel szemben csupán 3,2 milliárd eurót fordítottak hasonló célra.

A kínai autópiac ugyan a maga 23,5 millió darabos értékesítésével a legnagyobb a világon, ugyanakkor ilyen durva eltérés a beruházások területén akkor sem indokolt, hiszen Európában is sikerült tavaly nagyjából 17 millió járművet eladni.

Az európai autógyártók maguk alatt vágják a fát - 3 nyomós oka is van ennek

Forrás: Transport & Environment

Felmerül a kérdés, mi okozhatja mégis azt, hogy ennyivel több pénzt fordítanak a gyártók a kínai elektromosautó-gyártásra? A szakértők döntően 3 dologgal indokolják a jelenséget:

  • Az egész világon Kína rendelkezik a legambiciózusabb tervekkel az elektromobilitás területén, az évtized végére 4,6 millió plug-in-hibridet és elektromos járművet – ebből 4,3 millió lenne személyautó – szeretnének a közútjaikon látni. Ha ezt sikerül megvalósítaniuk, az azt fogja jelenteni, hogy a várakozások szerint egészen 6 szálakig emelkedik majd a részben vagy teljesen elektromos autók részaránya a teljes értékesítésen belül.
  • Azt, hogy Kína mennyire komolyan gondolja az elektromos autózást, jól mutatja, hogy 2017-ben két nagy horderejű bejelentést is tettek: (1) az elektromos autó kvóta bevezetését és (2) a belsőégésű motorral szerelt járművek gyártásának és értékesítésének későbbi betiltását az országban. Ezek a tényezők pedig egyaránt arra ösztönzik az európai autógyártókat, hogy minél gyorsabb ütemben fejlesszék az elektromosautó-gyártó kapacitásaikat az országban. Hiszen ennek hiányában hamar jelentős büntetésekbe szaladhatnak bele, illetve folyamatosan részesedést veszíthetnek a világ legnagyobb autópiacán.
  • És természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy Kínában az állami ösztönzők és a töltőinfrastruktúra dinamikus fejlesztésének köszönhetően nagyon gyorsan nőnek az elektromos autók eladásai.

Az európai autógyártók közül egyébként a Volkswagen az, amelyik a legnagyobb összeget kívánja elkölteni Kínában az elektromobilitás területén, 2022 végégig összesen 15 milliárd eurót fordítanának erre a célra. A Renault-Nissan-Dongfeng hármas összesen 8 milliárd eurót áldozna az elektromobilitásra a következő években, míg a Daimler a helyi partnerével 1,6 milliárd euróból épít új gyárat Pekingben.

Forrás: https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/az-europai-autogyartok-maguk-alatt-vagjak-a-fat-3-nyomos-oka-is-van-ennek.4.289754.html