Game on: Elon Musk kihívta a Porschét! Nico Rosberg lesz a sofőr?

Természetesen a héten az egész internet a Porsche Taycan premierjétől volt hangos. Megint felütötte a fejét az autós újságírók szürkeállományát megtámadó, igen súlyos és krónikus teslakilleritis betegség és lépten-nyomon fel lett emlegetve, hogy a Taycan milyen remekül teljesített a Nürbugringen, bezzeg, mindenki tudja, hogy a Model S egy kör után kifújt volna. No, Elon Musknak sem kellett több.

A holló odacsap

És valóban, a Tesla Model S nem a versenypályákra lett kitalálva. Bár villanymotorja és hatalmas aksija a gyorsulási versenyek királyává tették a P100D-t, de az autó hajtáslánca és fékei nem bírják a kemény hajtást több körön át. Egyszerűen nem erre lettek kitalálva.

Utcai villanyautó révén a fékeket „élettartamra”, de legalábbis több százezer kilométerre tervezték. Mivel a kocsi legtöbbször inkább visszatölt, mintsem, hogy a betéteket koptassa. Versenykörülmények között azonban hamar túlmelegszik és csökken a hatás. A felfüggesztés is inkább a több mint 2,2 tonnás, 7-es BMW méretű szedán utasainak kényelmét, mint a sportos úttartást szolgálja. A motorok is a hatékonyságra vannak inkább kihegyezve, ráadásul anno, amikor a Tesla 2011-12-ben megalkotta őket, kb. annyi volt az egész program költségvetése, amennyit a Porschénél évente fánkra költenek.

Illetve… a fentiek inkább csak idén áprilisig voltak igazak, ekkor jelentették be ugyanis a Tesla Raven kódnevű programjának gyümölcseként a megújult S-t és X-et. A külcsín maradt, a belbecs viszont érdemben változott. Megjött a Model 3-tól kölcsönzött új első motor, és javult mind ennek, mind az akkumulátornak a hűtése, a csapágyazás és az energia visszanyerés is. Az autó új adaptív légrugókat és új mintázatú gumikat is kapott. Az első példányokat a nyáron szállították ki, a várakozások szerint pedig a fenti fejlesztések javítottak az autó német autópályás és versenypályás teljesítményén is.

Most ugrik a majom

Szóval a Raven, azaz holló erejében bízva, a sok kekeckedést megelégelve, Elon Musk ismét Twittert ragadott:

Bár konkrétan nem párviadalra hívta ki a Porschét, nehéz ezt nem eszerint értelmezni. A Taycan nemrég döntötte meg a Nürburgring 4-ajtós villanyautós rekordját 7 perc 42 másodpercet autózva. Természetesen mindenki ehhez fogja mérni az eredményt.

De vajon mekkora esélye van a Model S-nek a sikerre? Az új Roadster valószínűleg könnyebben versenyezne a Porschéval, de az S nem erre van tervezve. Vagy mégis? Egy biztos, a két autó külső méretei elég hasonlóak, az S pedig vagy 150 kilóval könnyebb. Ráadásul Musk nem várt segítséget kaphat.

Hogy összejön-e a randi, azt még nem tudjuk. De a Forma 1-es világbajnok és jelenleg sikeres YouTuber Nico Rosberg a hír hallatán önként ajánlkozott sofőrnek, Musk pedig örömmel fogadta a segítséget. Nem ez lenne egyébként az első, hogy Rosberg a Teslával dolgozik, korábban volt már különböző megbeszéléseken a fremonti gyárban – de nem igazán mondta el miről volt szó anno 2017-ben:

Ha a Tesla sikerrel akar járni, akkor egyébként ennél a körnél kell jobbat menniük.

Forrás: https://villanyautosok.hu/2019/09/08/game-on-elon-musk-kihivta-a-porschet-nico-rosberg-lesz-a-sofor/