Így néz ki egy 724 ezer kilométert futott Tesla Model S

Végre egy őszinte, objektív tulajdonosi vélemény egy sokat futott elektromos autóról. Ezt a Teslát nem kímélték.

Az akkumulátoros autók korának hajnalán csak legendák szóltak a villanyautók hosszú távú viselkedéséről. A szakértők feltételeztek ezt-azt, az akkupakk tartósságáról volt vélemény pro és kontra, de az igazi tapasztalatokat csak a való élet adhatta meg.

Egy ilyen tapasztalat videóban történő megosztására pedig egészen 2019-ig kellett várni, amikor a Tesloop Youtube csatornánál voltak olyan jó fejek és elárulták, mire és mennyit költöttek egy Tesla Model S-nél, ami 724 ezer kilométert futott 2015 óta.

Ez a futásteljesítmény bármilyen hajtásláncot próbára tesz, az autó 27 ezer kilométert tett meg havonta, napi szinten töltötték a Tesla Supercharger nevű gyorstöltő hálózatán, tehát ennél extrémebb felhasználást még laborban sem lehetne produkálni. Ráadásul bérautóról van szó, tehát a tulajdonosi törődés is elmaradt, magyarul ennek a Teslának mindenki kinyomta a szemét.

Három nagy szervizesemény történt 2015 óta:

  • 36 000 kilométernél az első villanymotor modult kellett cserélni, ezt garanciálisan végezte el a Tesla
  • 312 000 kilométernél jött az első akkucsere, ami szintén nulla dolláros művelet volt
  • 512 000 kilométernél pedig jött a harmadik akkupakk, ami praktikusan már a nagyobb 90 kWh-s csomag volt, szintén garanciálisan (A Tesla nyolc év garanciát ad a fő alkatrészekre, kilométerkorlát nélkül)
Tanulságos a hatótáv csökkenése ilyen intenzív használat esetén. A második akkumulátor érdekes mód sokkal gyorsabban vesztett kapacitásából, mint az első, vagy a harmadik 90 kWh-s.

A bérlők által okozott apróbb károkkal, a kötelező szervizekkel, abroncsokkal, fékbetétekkel, mindennel együtt 27 604 dollárt költöttek az autóra, vagyis 7,8 millió forintba került ez a brutális használat.

A belső némileg kopott, a kesztyűtartó ajtaja lötyög, az Autopilot vezetéssegéd érzékelői néhányszor kiestek a lökhárítóból, de ezeken felül nem volt említhető hiba a 724 ezer kilométer során.

A felhasznált elektronok pedig ingyen voltak, hiszen ez a 2015-ös Tesla Model S 90D még az ingyenes Supercharger töltés idején került forgalomba.

Forrás: https://www.vezess.hu/vezetunk/2019/06/07/igy-nez-ki-egy-724-ezer-kilometert-futott-tesla-model-s//