Egy évvel ezelőtti indulása óta több mint 40 ezer felhasználó regisztrált a Mol budapesti autómegosztó szolgáltatására, a Limóra. A Mol az évforduló alkalmából közölte, a jövőben folyamatosan növelni kívánja a gépkocsiflottát, és megerősítette, az elektromos autók arányát is emelné, a szolgáltatási terület folyamatos bővítése is a célok között szerepel.
Az indulásnál a társaság azt ígérte, 2020-ra a szolgáltatás működési területét Budapest közigazgatási határáig kívánja kiterjeszteni, illetve megduplázza flottáját, fokozatosan emelve benne az elektromos autók arányát. Az akkori ígéret szerint a flotta évente 100 elektromos autóval bővül majd, 2020-ban pedig a terv szerint már csak ilyen járművek alkotják majd az autóparkot. Ezt a tervet egyelőre nem sikerült időarányosan teljesíteni, az Index korábbi cikke szerint azért, mert bár a Mol továbbra is úgy gondolja, hogy az elektromos autók ígérik a legjobb megoldást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, azonban az elektromos autók rövid hatótávolsága és töltésének nagyobb időigénye problémákat okozott, ezért a társaság egyelőre inkább a benzines autók számát emelte.
A Mol Limo első éve számokban:
- A Mol 2018. január 25-én indította el közösségi autómegosztó szolgáltatását, a Mol Limót.
- A kezdetben 300 autóból álló flotta ma 450 autót számlál, melyben 100 elektromos, valamint 300 benzinüzemű Volkswagen up! és 50 Mercedes-Benz A-osztály jármű áll a felhasználók rendelkezésére.
- Az indulás óta 3 millió kilométert tettek meg a Mol Limo autói, és több mint 10 millió percet voltak forgalomban.
- Ezalatt több mint 200 000 kWh energiát használtak fel, ami megegyezik 100 magyar család átlagos éves villamosenergia fogyasztásával.
- A Limo-zóna a kezdeti 60 km2-ről mára 77,5 km2-re nőtt párhuzamosan a flotta bővítésével. Így 1 km2-en belül továbbra is átlagosan 6 autót találhatnak a felhasználók, ami azt jelenti, hogy sétatávolságban átlagosan 5 percen belül elérhetők az autók.