Egyetlen ábra arról, miért szálka mindenki szemében a Tesla Model 3

Először Amerika legnépszerűbb elektromos autója volt a Tesla Model 3, most már az egyik legnépszerűbb a szedánok között is az eladási statisztikák alapján. Természetesen ez komoly fenyegetést jelent a riválisoknak, legyen szó akár német prémium, vagy ázsiai volumengyártóról, még akkor is, ha sokan csak legyintenek, mondván, a szedánok egyre kevesebb vásárlót vonzanak és az SUV szegmens számít igazán.

Kedden közzétették a havi és a negyedéves amerikai értékesítési statisztikáikat az autógyártók. Ebből többek között kiderült az is, hogy a Tesla a szeptemberrel záródó negyedév során közel 56 ezer darabot adott el az új modelljéből, a Model 3-ból.

A jelentős értékesítési darabszámnak köszönhetően a Tesla valósággal berobbant a legnépszerűbb amerikai szedánok közé, ahol hagyományosan az ázsiai volumengyártók modelljei dominálnak. A Model 3 a Toyota Corolla, a Toyota Camry, a Honda Civic és a Honda Accord mögött az 5. legnagyobb darabszámban értékesített autó volt Amerikában.

Persze a fanyalgók biztos rögtön hozzáteszik majd, hogy a negyedév során értékesített 55 800 darab járműben benne volt a kanadai értékesítés is, amely azért könnyítést jelent.

Ez igaz is, viszont látni kell egy nagyon fontos dolgot, az értékesítési ára alapján a Tesla Model 3 magasan az élmezőny fölé emelkedik.

A lista élén szereplő Toyoták és Hondák indulóára durván 25 ezer dollár közelében van az Egyesült Államokban, míg a Tesla Model 3 indulóára augusztusban 49 ezer dollár volt, míg az értékesítések átlagára 60 ezer dollár közelében alakult.

Egyetlen ábra arról, miért szálka mindenki szemében a Tesla Model 3

A fenti ábrához még hozzá kell tenni azt is, hogy Amerika legnépszerűbb prémium szedánjából, a Mercedes C-osztályából 24 százalékkal kevesebb fogyott múlt hónapban, mint 2017 azonos időszakában.

Mindez azt jelenti, hogy egyre nagyobb a nyomás a riválisokon, legyen szó akár a prémium, vagy a volumengyártókról. Sokan persze egyelőre legyintenek, mondván, a szedánok már senkit nem érdeklenek, az SUV szegmens és az ott elért teljesítmény számít igazán, hiszen ott tapasztalható az elmúlt években érdemi növekedés és ott lehet zsebre tenni a legnagyobb profitot.

Azzal viszont mindenki tisztában van, hogy az a tudatos tervezés és építkezés, ahogy a Tesla egy-egy kategóriába benyomul és letarolja azt, komoly fenyegetést jelent a jövőre nézve. Főleg úgy, hogy szemmel láthatóan a vásárlók abszolút nyitottak az elektromosautó-gyártó által kínált újításokra.

Forrás: https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/egyetlen-abra-arrol-miert-szalka-mindenki-szemeben-a-tesla-model-3.4.300100.html